Czym różnią się halogeny od ksenonów – część druga

167Wracają do tematu problemów związanych z lampami halogenowymi, zapraszam do czytania. Pierwszym z nich jest krótka trwałość żarówek halogenowych. A przepaloną żarówkę trzeba wymienić, a jak się okazuje nie w każdym modelu samochodu jest to prosta sprawa. A jeszcze jednym utrudnieniem jest ti, że halogena trzeba trzymać tak, żeby nie dotykać swoimi palami szklanej banki i jej nie zatłuścić. Dlatego, ze każde zanieczyszczenie na szklanej powierzchni omawianej żarówki skraca jej żywot. W samochodach, które już swoje po drogach przejeździły może wystąpić problem z odbłyśnikami. Przykładowo mogą one zardzewieć albo ulec poluzowaniu. A do tego wszystkiego wysoka temperatura zdecydowanie przyspiesza zużycie plastikowej powierzchni całego reflektora. A teraz czas przyjrzeć się lampom ksenonowym. Są one zdecydowanie nowoczesnym i bardziej wydajnym źródłem oświetlenia. Ich zewnętrzy wyróżnik to barwa światła, która jest po prostu śnieżnobiała i do tego wszystkiego zbliżona do światła dziennego. Zapraszam na kolejną część.