Oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne – część trzecia

115Wracamy do tematu z poprzedniej części wpisów, czyli czas omówić to, jak się sprawdza poziom oleju w silniku. Na początek pamiętaj, że samochód musi być zaparkowany na równym podłożu. Musisz zgasić silnik i odczekać kilkanaście minut, aż on ochłonie. I dopiero po tym czasie możesz wyjąć bagnet olejowy. Przetrzeć do szmatką albo chusteczką i ponownie włożyć na swoje miejsce. Po ponownym wyjęciu go, na mierniku będziesz widział rzeczywisty stan oleju. Jeśli ślad nie jest dla Ciebie wyraźny, to powtórz czynności jeszcze raz. Warto pamiętać, że zły jest zarówno nadmiar, jak i niedomiar, więc objętość oleju musi znajdować się pomiędzy górną a dolną kreską na podziałce na wskaźniku. No a teraz czas przejść na temat różnych rodzajów olejów. Najczęściej stosuje się podział olejów na mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne. Zapytacie, co je różni. Otóż różnica tkwi w tak zwanej bazie olejowe, w której znajduje się podstawowy składnik oleju. Jeśli chcesz się dowiedzieć, który olej z tych trzech wygrywa, to zapraszam do kolejne części.