Zamienniki czy oryginały? Część druga

06Zapraszam do drugiej części artykułu o zamiennikach i oryginałach. Ciekawą i równie korzystną alternatywą to wymiany części u autoryzowanych serwisów są markowe zamienniki. Ogromna ich ilość jest produkowane nawet przez te same firmy i są tworzone na tych samych liniach produkcyjnych, co fabrycznie montowane podzespoły. Więc, gdzie jest różnica? Jedyną różnicą jest to, że na pudełku nie jest umieszczany logotyp marki samochodu. Śmieszna sprawa, ale różnica w koszcie zakupu takich części jest na prawdę duża. Warto w tym miejscu wspomnieć o firmach, które prowadzą taką podwójną produkcję. Jest to znany wszystkim Bosch, czy też Valeo, LUK, SKF, TRW, a także Febi. Oczywiście to nie jest tak, że każda firma robi wszystkie elementy. Jedna z nich zapewnia szeroki asortyment rozpoczynając od układów hamulcowych przez pompy wodne aż do piór wycieraczek. Inna specjalizuje się jedynie w łożyskach i rozrządach, a jeszcze inna pracuje nad zawieszeniami i hamulcami. A wniosek na ten temat znajdziecie w kolejnej, już trzeciej części artykułu o zamienniach i oryginalnych częściach.